vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Designer image

Műfaj: EgyébCimkék: tévhitek, kereskedelem

Bolyongás az áruk gondolái között, kedvenc üzletláncom, kedvenc üzletében, tekintettel a tegnap ugyanitt váratlanul megjelent jegyzetfüzetekkel felszerelt öltönyös urak „áldásos” tevékenységére.

„Alvajáró” vásárló vagyok, már otthon eltervezem, mire van szükségem, vizuális memóriámnak köszönhetően a szükséges árú említésére szinte látom a gondola megfelelő polcát ahonnan majd le kell vennem. Mind a mai napig, utam a gondolák közt ezért tudatosan a vásárolni kívánt áruk sorrendjében alakult, de ennek a sors - akarom mondani az arculattervezők téveszméje – következtében, most már vége.
Mit sem sejtve indulok a bejárattól balra lévő második gondolához ahol évek óta a gyümölcsöket találtam, kezem tétován mozdul, és nem hiszek a szememnek. Kekszek, nápolyik, és teasütemények tömkelegét találom, körülpillantok, de gyümölcsös gondolát nem látok még a közelben sem. Ami még meglepőbb szinte minden áru máshova van kirakva, mint eddig, minden tételért körbe kell járnom az egész üzletet mire sikerül megtalálnom. Nem csak én vagyok így, az üzletben velem együtt bolyong a többi vásárló is, szitkozódva emlegetve a „rejtvényprogram”  kitalálóját.
Régóta ismerem az üzletvezetőt, - épp szembe jön - megkérdezem a miértről. „Higgye el mi sem tudjuk, hogy mit hol találunk, tegnap jártak itt a központból, és előírták (lerajzolták), hogy minek hova kell kerülnie, zárás után, és ma hajnalban forgattuk fel az egész üzletet. Azt mondták erre azért van szükség, mert a vevő így megvásárol olyan árucikkeket is amit eddig nem állt szándékában. Nekem lehet más véleményem, de az utasításokat végre kell hajtanom.”
Vitatkoznom kell e „tudományos” feltételezéssel, a tudatos vásárló meghatározott árukért tér be az üzletbe, ha nem találja a szokott helyén akkor megkeresi, de semmikép nem fog kekszet venni alma helyett. Ez a bolyongásra késztetés viszont rendkívül felbosszantja, és végső esetben máshol keres megoldást.
P.s: Elképzeltem, hogy valamelyik kitaláló nagyon szomjas a nyári melegben, és nem találva a sörét, étolajat  iszik, mert a neje átrendezte mindhárom jégszekrényüket, és az volt a sör helyén!

vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Eddig 2 hozzászólás érkezett.
Új írásához regisztrálj, vagy lépj be a jobb oldalon.


1. Bányai János   (#26040)

2012. október 21. 09:26

Kedves Éva! A folyamatos átrendezés bevételnövelő hatása tévhit, és üzletlánc független.

Válasz Zseva hozzászólására (#26033).

 


2. Zseva   (#26033)

2012. október 20. 17:43

Ez a jelenség ezek szerint mindenütt bevett szokás. A minap hallgattam a barátomra, aki egy tudatos vásárló. Mindig tudja hol lehet jó minőségű sört olcsóbban beszerezni. Ő könnyen beszélt, ő tudta. De a bejáratnál balra véve az irányt, kertészeti dolgokkal találtam magam szemben. Váltig állítottam az eladónak... - tegnap még ott volt. Hiába. Mint kiderült összekevertem a Lidl-t az Aldi-val. :-)