vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

A megnyugvás

Műfaj: EgyébCimkék: humor

Biztos megértenénk magyarul is, de meg vagyunk győződve, érvelésünk sokkal tudományosabb, ha kizárólag idegen kifejezéseket használunk, pedig...

Pisti, -valami véletlen folytán- normális családban, nevelkedett. Talán a gének szerencsés, keveredése, talán a szülők, nagyszülők odaadó nevelése, vagy mindezek együttese következtében hősünk, már az óvodában is unatkozott, mert mindazokat az ismereteket, amiről ott szó esett, már otthon elsajátította. Néha vitába keveredett -a mondókák szöveg különbözőségét illetően- Erzsike nénivel, de komoly nézeteltérésre, nagycsoportos korában sem került sor. Mindenesetre az óvodai jellemzésében leírták -az iskola számára- szocializációja nem megfelelő.
Az iskolai évek szintén unalomban teltek, olvasni, számolni, számítógépet használni- bocsánat még én is ezeket az érthetetlen szavakat használom, felháborító- szóval numerikus és verbális gondolkodása, finom motorikus készsége 6 éves korára, szinte tökéletes volt. Az első konfliktusa a kettes számrendszer értelmezésével kapcsolatban keletkezett, Frici bácsival, az informatikát is oktató tornatanárral. Bármily meglepő, de a gyereknek volt igaza. Frici bácsi mentségére szolgált, hogy mindössze két tanórányi előnye volt tanítványaival szemben, továbbképzésen sajátítva el az új tárgyat. Pisti pedig, óriási előnnyel rendelkezett, neki négy éves korától volt otthon számítógépe, míg nevelője –szűkös pedagógusi jövedelméből következően- egyáltalán nem rendelkezett ilyennel. Mindenesetre az iskolai jellemzésébe pluszként hozzáírták: Szocializációja nem megfelelő, ugyan, de kognitivítása, percepciós, és asszociatív gondolkodása, meditációval párosult, imaginációja azonban igen fejlett.
Pisti szülei kissé értetlenül forgatták a kezükben a jellemzést, mielőtt aláírták volna. A forgatást befejezve, kérdőn fordultak az osztályfőnökhöz: Miként lehet az, hogy a gyerekünk ilyen súlyos bajairól eddig nem szereztünk tudomást? Az ofő’ mosolyogva magyarázta, hogy a jellemzést az iskola pszichológusa, készítette, nem fontos, hogy pontosan mit jelentenek, de az biztos, hogy nem betegségekről van szó, hanem előnyös tulajdonságokról.
A középiskola e jellemzés alapján, a nehezen kezelhetők osztályába helyezte, az ilyen, megismerős, észlelőképességű, belső képépítésre – jaj már megint ezek az ismeretlen kifejezések- szóval kognitivításra, imaginációra, stb.- képes tanulóra oda kell figyelni, sohasem lehet tudni milyen képeket épít váratlanul.
Amikor szülei a negyedik év végén megismerték a középiskola jellemzését, amiben az eddigieket a. kreatív, financiális, centrális ,vokális, kommunikatív, és az interperszonális reflex megemlítésével bővítették, a szülők pánikba estek, és megoldást kértek a helyzetre. Követelésükre az iskola - a vegetatív idegrendszer harmóniáját helyre állító, személyiség fejlesztő - autogén tréninget javasolt.
Pisti apukája felsóhajtott: Az jó! Az én személyiségemet, már tizenkét év óta fejleszti a vállalatnál, ez a tréning, lánghegesztő vagyok.

 

 


 

vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Eddig 1 hozzászólás érkezett.
Új írásához regisztrálj, vagy lépj be a jobb oldalon.


1. Jones Brigitta   (#23633)

2011. április 29. 20:45

Sajna, nem igazán vicc. Alsó tagozatban böngésztem én is ilyen előregyártott sztereotip hieroglifákat a fiamról. A megbélyegző szavakat egy fásult, féldilis pedagógus húzkálta alá. Most meg be akarták zárni gyerekpszichiátria hiányaban a felnőtt dilisek közé, mert bevett néhány nyugtatómat, hogy másnap ne kelljen dolgozatirásra bemennie a suliba.

 


Szavazás

Beérkezett szavazatok száma erre a cikkre: 6 db

A szavazatok átlaga: 5

Ha belépsz, tudsz szavazni.