vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Fürészes Fog találkozása O.J. Fúriával, avagy Utazás a Korcs Középpontjába

Műfaj: EgyébCimkék: film, agyrém, álom, abszurd

Figyelmeztetés: A filmben nincsenek hagyományos értelemben vett párbeszédek, csak hangok,zajok, illetve egy-egy elkapott mondat, valamint feliratok, amelyeket valaki - egy narrátor, vagy valamelyik szereplô - fennhangon fel is olvas, tárgyilagos, „hiradós” hangon.

I. valóság

Tea forrásban, csöpögô csapok. Kettôs zajártalom.

Közepesen fejlett értelmiségi lakása. Sok könyvespolccal, régi bakelit

lemezekkel, minimális luxus nélkül.

     Üvöltô szex, operarészlet-kísérettel.

     O.J. Fúria nagyon  pici, nagyon vékony, kerek Lennon-szemüveges,

végzôs gimnazista - de lehetne akár 25 éves és tizenhárom is - aki minden testrészével elakarja venni tanára, Fûrészes Fog - átlagos külsejû, harminc és negyven közöttinek néz ki, pedig már az ötödik ikszet tapossa,  a nôi nemet igencsak kedvelô, és általuk ritkán visszautasított - rég nem létezô szüzességét.

Pedig eredetileg egyik tanár kollégája utalta hozzá, mondván, hogy nem bír vele, FF pedig nagyképûen azt mondta: csak jöjjön, majd betöri...

Azzal az ürüggyel, hogy fázik, teát fôzni küldi a tanárt,  majd orvul

levetkôzik.

     Amikor a tanár elutasítaná a meztelenül, de szemüvegét le nem vevô, reszketô lányt,  a kis hölgy jól irányított, házilag elôállított sírógörcsöt kap és produkál.

     Amikor  Fûrészes elôlrôl, szembôl  beléhatol  és valószínûtlenül kicsi lábait a nyakába gyûri,  üvölt. Lehet, hogy azért, mert mindene nagyon keskeny.

 

Felirat:

A legszebb csontváz vagy, akit valaha láttam.

(Dalí)

 

     Amikor  Fűrészes Fog hátulról teszi ugyanezt a kiskapun,  a lány  még jobban üvölt.

     Amikor O.J. szájával bukik rá Fûrészes Fogra, akkor is ki tud adni

 valamiféle artikulátlan hangot.  Az operalemez sem bírja hangerôvel. Pedig Wagner szól. Inkább lejár és kikapcsol.

 

Felirat:

Transzban lennék a Vesztita-szüzekkel.

 

     1. vizió:

 Egy kollégista fiú anyja megérkezik a gyerek cellájába, ahol

 lépni sem lehet, a tömegtôl és a rendetlenségtôl. Az anya  ott helyben belebetegszik, a gyerek pedig vajaskenyereket dobál,

majd fejjel belerohan az anyja gyomrába.

Bejön egy rezzenéstelen arcú  szobatárs, átlépked mindenkin, mert nagy a tumultus odabent, ahogyan az ilyen helyeken szokás - hogy mielôbb láthassa az aznap esti meccset .

     Focimeccs a tv-ben. Meg nem adott gól. Egy játékos agyonveri a

 bírót. A szurkolók nem rohannak be a pályára, hanem egy emberként a játékost ütlegelô rendôröket éltetik.

 

Felirat:

Légiveszély: Damoklesz kardját rozsda marja.

 

     2. vizió:

 Kint a városban. Szakad az esô. Egy apa cumisüveggel. A dudliba beleesik a víz és egyre higítja a tejet.

 Jégpálya az utca, közben minden ég, füstöl. Az apa többször elesik, amikor megpróbál leülni valahová, a szék, a pad összedôl alatta. Lőnek. Háború és forradalom. Két megafonból harsog a vita arról, hogy akik lônek, terroristák, szabadságharcosok, ultraszélsôségesek, vallási fanatikusok vagy csak szakadárok. Közben egy tenor

 megpróbálja túlharsogni a zajt.

     O.J. pedig ôt. De azt nem tudjuk meg, hogy kinek a pártján áll.

 

FELIRAT:

Ezer év után a hisztérikusok rekatolizálnak, a katakombák hisznek, térítenek, majd katanóniába esnek és így válnak oltáriszentséges exkrementummá.

 

3. vizió.

     Falnak támaszkodva nyomul egyre beljebb az öregedô, de még mindig szép,büszke Európába a magát kamasznak hívô Zeusz - Fûrészes egyik alakváltozása- klasszikus vonósnégyesek hangjára.  Beethoven ajánlott.

Közben Európa arca átváltozik egy szép Költônôvé, a vonósnégyes-zene pedig Elton Johnná. (Goodbye Yellow Brick Road).

Csak Fûrészes marad a színen.

     Fôiskolás perverz lány rohan többdiplomás frusztrált férfi karmai

 közé, - ez is FF - e-mailben széttárt önmagát kínálja színesben, tetszés

szerinti nagyításban.

    A hajléktalan, iszákos  rikkancs a Fedél nélkül címû stencilújságba

csúsztatja a parkokban és hídalatti zúgokban

 fosztogatóktól, rablógyilkosoktól és unatkozó rendôröktôl levetkôztetett és megerôszakolt sorstársnôinek

 nyomozati, esetleg orvosszakértôi képét.

     A pizzafutár lány csillogó szeme, forró keze, amint megeteti  egy

háromszögletû szelettel Fûrészest, akinek ingén végigfolyik a túladagolt kecsup. Ettôl fôhôsünk kábulatba esik és filmet lát.

 

(Elsô filmközhely)

     Különös szerelmi háromszög. Egy Anthony Quinn-szerû fogadós,  (nagydarab bunkó állat), akinek a lányába belekeverednek szerinte illetéktelenek. Bejön a képbe egy világító szemû indiánnak látszó kelet-európai  bányász, Charles Bronson, mint Harmonika képében.

 Zampanóval egymást próbálják kinyírni. Zsarolással, kisgyerekek tervezett elrablásával, de az egész olcsó kocsmai kötözködéssé fajul.

Becammog a képben egy Fellinire emlékeztetô nagydarab, kalapos rendezô, és a szereplők rögtön megrohanják és autógrammot kérnek tôle. Egyedül Fûrészes Fognak ad csak,  aki eddig nem vett részt az eseményekben, mert ô tudja egyedül kinyögni nagynehezen: „Maestro...”

 

De O.J. felébreszti és egy nagy tubusból piros X-betût rajzol a mellkasára. Ez féltékenységi jelenetnek is felfogható.

 

     FELIRAT:

      És ha azok a nôk, akik mindenféle perverzióra bíztatják levélben a férfiakat, nem is léteznek? Vagy egy pszichológusnô bérelte fel ôket, kérte kölcsön aktjukat, cimüket, hogy aztán tanulmányt írjon belôlük és kérôjükbôl?

 

     II. valóság

Randevú szôke, teltnek mondott nôvel, akirôl kiderül, hogy katona és csupa izom.  Kézfejét látjuk, amellyel agyon tudna ütni akár egy szakadárt is. A presszó a 60-as évek fordulóját idézi - nosztalgia-lepusztulat - és a vendégek szinte mind nôk, mind szôkék,  és

mind zöld szemûek. De mindenki valakivel jött. Pasival, barátnôvel. Fûrészes és a Katonanô kölcsönösen bókolnak, egymás szép szemét dícsérik, teáznak egyet,  majd elválnak egymástól és tudják, hogy soha többé nem találkoznak. Háttérben unalmas tánczene, még poénra sem lehet venni.

 

FELIRAT:

Amorella és Psycho.

 

4. vizió.

 Willy császár csicskása fütyül a düsseldorfi rémre a

 Hegykirály bûnbarlangjában.  (Zene, közismert sláger a 60-as évekbôl, összekeverve Grieg motivumával, amit már Fritz Lang is felhasznált az M-ben, amikor jött a szatír).

Jézus felsorakoztatja hadseregét a dombtetôn a lándzsás Longinus és Szaddám Huszein hadaival szemben. És a lépcsôjelenetben elszabadult hívei legázolják a hozzájuk engedett kisdedeket.

 (Hangmontázs a Rontása tört ránk...nak a munkásmozgalmi  indulóból, avagy a Patyomkin Páncélosból és Hosanna-kórusból a Superstarból. A képmontázs Griffith-t  parodizálja, az Intolerance utolsó párhuzamos képsorait).

(Csak jelezni kell a tömegeket, nem kell több ezer statiszta, mert még a

pénzmosók sem bírják anyagilag), végsô esetben rajzfilmmel is megoldható, csak semmiképpen nem maradjon ki.)

     A Szôke, kékszemû, mélyhangú, halkszavú, ôrjítô hatású Költônô hófehér görög ruhában, napbarnítottan, ahogyan soha nem

 láttuk, mert mindig vigyázott fehérségére, szép hosszú csupasz lábait egy elbûvölt férfi ölébe teszi, és valaki a háttérben azt recsegi brummogó hangon, hogy „Elmegyek, elmegyek, messze megyek...” Nem kell az eredeti, csak valami jó utánzat). Körülöttük poharak, átlátszó gonosz itallal és fehér zongora.

 A finom, különleges szavú, althangú Európa-asszony, fekete görög ruhában, nemcsak haja, hanem bôre is ragyog, finom csupasz lábait egy szintén elbûvölt férfi ölébe teszi. (A zene itt vált, és Tom Waits jön a Waltzing Matildával.) Körülöttük poharak és sokféle gyertya.

 Lehet, hogy a két férfi ugyanaz, - maradjunk abban, hogy majdnem biztos - vagy pedig  Fûrészes mutánsai.  A két nô viszont biztos, hogy nem ugyanaz.

Csak ugyanabból a vérbôl vannak,  és ismerik is egymást.

     A magát Zeusznak és fiatalnak képzelô férfi szája feketén

foszforeszkál.

 

FELIRAT:

Tudatom Veled, hogy melled és hasad a tudatom.

 

III.valóság

     Kerti parti. Elôkelôségek és szakadtak demokratikus keveredésben.

 Lila szájú áruházi karácsonytündérek. Útmenti foltos farmerek szép nyári napban. (Kéretik  még csak véletlenül sem felhasználni a Neoton-familiát,inkább valami  Monterey, vagy Woodstock-közeli muzsikát - Mamas and Papas: California Dreamin’, vagy  Jefferson Airplane: Somebody To Love).

Bakancsok archív sárral, fekete bakelit-lemez glóriával.  Rajtuk hírneves lemezcégek matricái: His Master’s Voice, Polydor, Atlantic, Pepita.Kigyúrt fiúk,  baseball-sapkák alatt, coltként függô mobiltelefonok, háttérben közeledô szájharmonikaszóval.

     Egy   nagyon pici, telt, csodálatosan kékszemû nô elegáns ruhában

Minden gátlás nélkül átmászik a kerítésen, öltözéke meg sem gyûrôdik. Arca sem, pedig nem gyerek már.  Fél kézzel - ballal -

 kihajít a kertbôl egy morgó pitbullt, majd közli a házigazdával, aki

 azonos a tanárral, Fûrészes Foggal, hogy másnap a felesége lesz és 27 éve vár erre a pillanatra.

 

Felirat:

Ugye megmondtam, amikor a kezedbe haraptam, hogy örökre megôrizlek a szívemben?

 

5. vizió.

Fogolytábor. Konyhai munkák, tömeges zsírszalonnavágás. A

 fôsmasszer mindenkit figyelmeztet, hogy csak a tompa felével vágjanak, mert tévedésbôl azt élezték meg igazán. Fürészes Fog közli, hogy neki tiltja a vallása a szalonnadarabolást, - pedig titokban tömi magába a levágott darabokat - ezért feltuszkolják egy buszra,

 amelyben egy gyerekszobát rendeztek be. Egy kedves külsejû kamaszlány játszik szórakozottan egy tv-kapcsolóval, holott nincs is sem tv,  sem video, csókolgatni kezdi Fûrészes Fogat, majd közli, hogy csupán tízéves. A tanár felidézi  magában O.J.-t,  aki egy kicsit hasonlít erre a lánykára, majd kis menedzser-kalkulátorán kiszámítja, hogy már legalább 200 évet kaphat kiskorúak megrontásáért.

 

FELIRAT:

A munka tette az embert majommá. Acsarkodtok ránk, hasztalan! A farkad hátul lelóg, fiam!

(a két utolsó mondat idézet Rudyard Kiplingtôl. Az elsô nem idézet Friedrich Engelstôl)

 

     IV. valóság.

Európát megcsalja Fürészes Fog tíz éve házasságot ígért hisztizô élettársával,  aki néha átvonul a szinen, néha megáll és marad, de a hölgy nem haragszik.

 

FELIRAT:

A szeretet szolgál.

A szeretet hiteget és remél.

A szeretet házal.

A szeretet ünnepel.

A szeretet szeletel.

A szeretet néha szeret.

 

     6. vizió.

 Magyar Hyde Park korner az aluljáróban, valaki a korlátlan

 munkalehetôségekrôl szónokol. Tv-kamerák, hóvirágok, üvegházi

 paradicsomok, kaukázusi kutyakölykök, cigányok, indiánok, Flaszter,

Szabadság  és Magyar Fórum-rikkancsok. Egy árva hegedûs az Ez lett a vesztünket húzza, a másik a székely himnuszt, ebbe úszik be az indiánoktól az Amores Hallaras címû kecsua dal. A rikkancsok utánozzák az indiánok totyogó táncát.

 

V.valóság

Fürészes számítógép elôtt. Az utasítás szerint ki kellene lépnie a

Windows-ból. Kinyitja az ablakot, de nincs kedve az öngyilkossághoz, pedig halálosan egyedül érzi magát. Különben is, az ötlet nem tôle származik. Inkább elképzel egy filmet,  persze megint csak egy közhelyre futja.

 

I. Közhely-film, némi módosulással.

     Nem a Férfi, hanem a Nô jön haza tökrészegen, - bár a férfi sem mondható éppen színjózannak – ráadásul elfogyott a cigarettája, ami nélkül nem tud létezni.  A Férfi felajánja, hogy lemegy a boltba, ehelyett beszáll a kocsijába és eltûnik. Útközben felszed egy stoppos nôt, akit megöl, mert sokat beszél, és hangosan, ráadásul még hasonlít is a barátnôjére. Egy parkolóból felhívja az igazit, közli vele, hogy mit tett, mire a Nô kineveti, ilyen gyáva ember, mint ô, nem lenne képes ilyesmire.

 Dühében felhív egy internetes kurvát, azzal az eltökélt szándékkal, hogy ôt is kinyírja, de amikor a mindenhol megborotvált nô, aki még élvez is, elmeséli, hogy 29 éves, két gyermeke van, és csak ô értük csinálja, eláll szándékától. Aztán visszacsenget hozzá és agyba-fôbe veri, hogy mégse kelljen a szívnek megszakadni, és így legalább a kurvának nemcsak az egyik, hanem a másik szeme alatt is lesz egy lila monoklija.

 

Felirat:

Magyar vagyok kemény legény

Mata Hari szeress belém!

(Hobo)

 

7. vizió

Sétáló utca, amelynek a végeit eltorlaszolták, így csak fel s alá lehet

járni, mint a börtönsétán. Keleti étterem. Senki sem vízipipázik, pedig

Fûrészes Fog erre vágyna.  Fejében keleti zenék szólalnak meg.

Egy vörösfényû félelit kocsmában egy brutális hangú énekes blues-t üvölt.

Egy kollégiumi klub elôtt hatalmas tömeg, pedig szinte senki sem az est sztárbandájára kiváncsi. Aki bejut, attól elveszik a kabátját, majd a

táskáját is. Miértre nincs válasz. O.J. Fúria is ott tolong valahol, de alig

lát, mert tévedésbôl Fürészes Fog szemüvegét vette magához.

 

Felirat:

A Napból ki lehet nézni, a fejembôl nem

 

VI. valóság

 

A buszon megszólal egy mobil. Nem tudod, hogy kívül volt-e, vagy benned szólalt-e meg. A csörrenések körülvesznek. Az egyiknek hívójele Chopin Gyászindulója. A másiké a Walkürök lovaglása. A harmadiké a Csillagok háborúja. A negyediké az Ó, Musztafa, azaz a Búzában ment a disznó közel-keleti változata. De lehet a sorrend fordított is, egy idô után úgy is összekeverednek, és akinél nincsen mobil, az megôrül.

Három fekete kabátos lány.  Kettô félvér, a harmadik fehér. Az egyik

mulattka haja vörös, a másiké szôkésbarna. A fehér lányé a legfeketébb.

 

8. vízió

O.J. nyomorékok között nevelôtanár. A „Csodák udvarában”, kar és

lábnélküliek, félemberek, vakok között karnevált rendeznek.  Leül közéjük egy szakadt  utcazenész, aki minden dalt ismer 30 évvel ezelôttrôl, de semmi újat. Olcsó bort iszik, egyetlen angol szöveget sem tud,  halandzsája még csak megközelítôen sem hasonlít az eredetire.

 

Felirat:

(Villogó)

Kvázi móda Droidoknak és Autognómoknak.

 

VII.valóság

Új tündér a kocsmában. Gyönyörû fahéj-bôr, romoid vonások, szép a keze, rózsaszín tenyere, kiszedett szemöldöke helyett vastagon festett csík.

Homokszínû melegítôje puha testet sejtet.  Kivillan a dereka, és egy skorpió farka látszik. Lehet, hogy a fenekén van a feje?

Kiderül, hogy elôde most egy öregotthonban nôvér. Egyik volt, azóta

leszázalékolt vendége is ott lakik. Néha bejön egy dinnyés vodkára. Most is.

Már iszogatnának hármasban Fûrészes Foggal, amikor O.J. beront, és minden poharat, és korsót, ami a keze ügyébe kerül, összetör, vagy a tartalmát a jelenlévôkre borítja.

Ezt is fel lehet fogni féltékenységi jelenetnek.

 

9. vizió

Rosszarcú emberek egy pimasz mosolyú gyereklányt extra méretû Túró Rudikkal akarnak rávenni arra, hogy pontos személyleírást adjon a környéken garázdálkodó szatírról.  A kislány azonban nem adja meg magát a cukros bácsiknak, inkább nádpálcát kér, de Fûrészes Fog megint felébred, amint O.J. Fúria mintákat harapdál a bôrébe.

 

VIII.valóság.

Fûrészes Fog egy kínai étteremben egy 190 centiméter magas európai

pincérlány végtelenül hosszú lábait kémleli, miközben kezében egy francia verseskötet.  Ebben mesélnek M.Seguin kecskéjérôl, aki elkóborolt, pedig milyen jól jönne a kergemarhakór, valamint a száj és körömfájás-járvány idején. Közben  járnak-kelnek az igazi ferdeszemûek is, egy magnóról kínai nyelven szól Andrea Boccelli „Con Te Partiró” címû dala,  jellegzetes magas távol-keleti nôi hangon. Bejön egy kopaszra nyírt, szemüveges, hosszú kabátos fickó, aki pillanatok alatt kínai nyelven leteremti az egész társaságot. Mindenki alázatos pózba merevedik és nem mernek megmozdulni, amíg az idegen nem távozik. Fûrészes Fog közben egy valódi kínai pincérnô szép arcán ábrándozik.

 

Felirat:

Nemcsak akkor szép, amikor kihozza nekem a mogyorós Gong-bao csirkét.

(Mickey Rourke után szabadon)

 

10.vízió

Egy férfi napokon át depressziós állapotban egy római rom tetején üldögél, ahonnan egy filmben lelöktek egy öreg, önmagával meghasonlott tanárt.

Odamegy hozzá egy nô. Kiderül, hogy egyiküknek sem a törzshelye, de azért mindketten odajárnak, ha éppen nagyon egyedül vannak. A férfi elmondja, hogy néha sétálgat a rakparton is, de azt a történetet már megfilmesítették Jávorpalival a fôszerepben.  Ezek után mindketten fejest ugranak a romról, de nem esik bajuk. A férfi körülrajzolja esésük nyomát és ráterít egy

újságpapírt, amin ez a fôcím: ERÔT SUGÁRZÓ DÍSZSZEMLE.

 

Felirat:

Hannibál azelôtt portás volt. De aztán félállásba bevették a békefenntartó erôkbe.

 

IX.valóság.

Fûrészes az utcán lát sok felfelé bámuló embert, akik belenéznek egy égbôl jövô éles fénybe. Ô is követi példájukat, de megfájdul a szeme. Egy divatos szemüveget akar venni,  de helyette egy rózsaszín keretes, foszforeszkáló üvegût kap. Nem akarja elfogadni, mert úgy érzi, úgy néz ki benne, mint egy rossz buzi. O.J. is betéved a boltba, neki is ez a véleménye, de közben rábeszélné Fûrészes Fogat a vételre. FF ehelyett szájon vágja a lányt, majd lecsókolja róla a vért.

 

Két kukázó egy elegáns hegyi lakónegyed aljában. „Találtam valamit” – kiált fel az egyik,  amint elôhúz egy eltûnt személyrôl szóló nagy, fényképes körözést. „Én is”- feleli a másik, majd elhúz a kukából egy kezet.

 

11. vízió

Fûrészes Fog, papi ruhában egy panelház tetején egy ostyát kínál az elôtte meztelenül térdelô O.J-nek.

A lány azonban kiveszi a kezébôl,  összesodorja jointnak, majd tüzet kér a tanártól.  Fûrészes ettôl transzba esik és újra filmet lát.

 

Harmadik  közhely-filmrészlet.

Fürészes Fogat, aki O.J.-t utánozva, walkmant vesz magának, elüti egy

természetes vörös hajú nô. Fûrészesnek különösebb baja nem esik, de a nô azért hazaviszi, ápolgatja, majd kéri, hogy keményen büntesse meg ôt, igazi szado-mazo módon. Az aktusok közben azonban hazajön a pasija, nekiesik FF-nak, de nem azért, amit tesz a nôjével, hanem azért ô is bedőlt annak a kéjenc ribancnak, akinek ez a gázolósdi a  perverziója.  A férfi kést vesz elô, de mielôtt használná is, megjelenik O.J., aki követte Fûrészest, iszonyú jelenetet rendez és a zûrzavarban  el tudnak mindketten menekülni.

 

12. vízió

Valakik figyelmeztetnek, hogy az Apollo 11 ûrhajósai nem is voltak valójában a Holdon, csak a Marx-fivérek dobták be újra a korábban ismert álszakállas trükkjüket.

 

A már ismert kocsmában ül a már ismert depressziós férfi, némi ital mellett várja az egyik cimboráját. Egy fehérbôrû, fekete göndör hajú lány leteszi sörét az asztalára,  cigarettát kér és egy mobiltelefont, hogy felhívhassa a barátját. Közben megérkezik Fûrészes, aki rögtön felismeri benne egy régi kedvesét. A lány nem akarja ôt  megismerni, aztán, mielôtt távozik, mégis hosszasan nézi ôt.

A két férfi utána hosszan mereng arról a lányról, akin minden fehér vagy fekete,  esetleg itt-ott némi halvány rózsaszínnel.

 

Varjak napsütésben, fényes kék tollakkal, csôrükben száraz pizzaszeletekkel.

 

Autóbusz. Fûrészes Foggal szemben egy babaarcú, zöldszemû lány, - egy újabb - fekete kalapban. Napimádó mosollyal fordul az ablak felé. Aztán rájön, hogy F.F. éppen róla firkál valamit noteszába, és mindenáron tudni akarja, hogy mit. Követi  FF-t egészen egy nagy épületig, de FF játszik, csak töredékmondatokat mond neki.  FF eltûnik a nagy épület kapujában, a rendész kitaszigálná a lányt, aki egy keresztet vesz elô, a rendész homlokát érinti meg vele, és a feszület nyoma ott is marad.

 

Felirat:

Még soha nem találkoztam olyannal, aki azt vallotta: én vagyok a Jel, és tényleg az is lett volna. Még soha nem találkoztam olyannal sem, aki nem mondta: én vagyok a Jel, pedig tényleg ô volt.

 

12. vizió

Egy másik, nagyon zöldszemû,  kicsi, törékeny, érettebb nô is rágyújt egy jointra, és hamiskásan elmosolyodik. Furcsa megjelenésû, mintha O.J-bôl és az elôzô babaarcúból gyúrták vagy montírozták volna össze.

 

13. vizió

Fûrészes Fog azt álmodja, hogy O.J. ráuszítja barátnôit, akik majdnem szó szerint megnyúzzák. A három némber Sinéad, Patti és Janis közepes utánzata.

Azért valami marad Fûrészesbôl, miután O.J. belenyomja egy jeges fürdôbe.

 

Fûrészes Fog hazafelé tart egyedül. Messzirôl látja, hogy jön O.J.,

kézenfogva egy idegen fickóval, aki megállás nélkül mindenféle háborús indulókat fütyül a XX.századból. A lány elôször nevet rajta, aztán egy idô után már csak könyörög a férfinak, hogy hagyja abba. Fûrészes Fog beleavatkozik, különös tekintettel arra, hogy éppen az ô lakását akarják bírtokba venni.  A füttyös azonban ügyet sem vet rá,  sôt, becsapja az orra elôtt saját otthona ajtaját.

Fûrészes gyalog megy le a lépcsôkön, pedig utál lépcsôzni. A kapualjban szemérmetlenül cigarettázó kamaszlányok. A legfiatalabb lehet vagy tízéves, a legidôsebb 15 éves. Olyan perverzen néznek rá Fürészesre, hogy  egy visszanézés önmagában legalább öt év fegyházat ér.

 

14. vízió.

Fûrészes Fog beül egy katolikus templomba, és magában meditál. Odalép hozzá a plebános, akinek azt hazudja, hogy be akar lépni a gyülekezetbe. A plebános azonban vizsgáztatni akarja miatyánkból és üdvözlégybôl, és megbukik. Fûrészes dühödten távozik, egy zsinagógába kopogtat be, de zsidó énekeket sem tud. Végül dühében leül egy téren, merev pózban, és mormol, mintha buddhista lenne. Két hosszú hajú hippi elkapja s kopaszra nyírja, majd leülnek melléje és együtt „vibrálnak” tovább.

 

Felirat:

A Vér.

A Vér cseppen, folyik, patakzik, megjön, ellát.

A Vér vádol, bíráskodik, szerzôdik, szövetkezik, bosszút áll.

A Vér bô, nôszik, fertôz, alvad, tolul, honfi, bohém, eb és farkas.

A Vért forralják, szívják, szopják, lázítják, pezsdítik, ontják,

átömlesztik, adják,  veszik, veszítik, áldozzák.

A Vérnek szava, szaga, testvére, hólyagja, ömlenye, hasa, rákja, baja, vonala, narancsa, szeme, edénye, zivatara, bankja van.

Legszebb szavunk.

 

A fôváros belvárosában fekete bakancsos, kapucnis kopasz fiatalok

hírdetményeket ragasztanak a mozgósításról, a felkoloncolásról,

Dávid-csillagokkal firkálnak össze kirakatokat. A helyszínt rendôrök

biztosítják.

Fûrészes Fog és O.J. Fúria arrafelé sétálnak kéz a kézben. Kérdezgetik a rendôröket. „Csak filmeznek”- felelik a zsaruk. A választ többször is

megismétlik, visszhangszerûen.

Fûrészes és O.J. egyre sebesebben távolodik a helyszínrôl, és mindenkivel, aki velük szembejön, közlik: „Csak filmeznek”.

 

15. vízió

Fûrészes késôn megy haza, és eltéveszti a kaput a sorházban, de úgy

emlékszik, a szomszéd házból át lehet menni a 6. emeleten. Ott kell lennie egy ajtónak, amelyre ki van írva a 66-os, vagy a 666-os szám. Nem találja, eltéved, mintha minden folyosórész le lenne rácsozva. Hírtelen feltépik az egyik ajtót, és kirohan sikoltozva egy fiatal nô. Száján fekete lé folyik le, mintha a száj és szemfestéke összekeveredett volna a vérével.

Segítségért kiáltozik, mert élettársa megverte.  Fûrészes felajánlja neki, hogy pihenje ki magát nála. A nô elfogadja, telefonál a rendôrségnek.

Kijönnek ketten és feldúlják Fürészes lakását. A nô közben kimenekül, majd ugyanazzal a sikoltozással visszarohan, most már feketére festett hajából is dôl valami sötét lé.

 

Fûrészes  egy kollektív öngyilkosságról álmodik.Ott van Európától O.J.-ig mindenki. Egy nagyvárosi játszótéren színes kapszulákat osztogat fiatalabb és idôsebb nôknek. Aki elveszi tôle és ráharap, abban a pillanatban össze is esik. Végül ô veszi a szájába, fogai között tartja egy ideig, majd kiköpi és elindul a holttesteken átlépdelve hazafelé.

Nagyzenekari tus.

Nem veszi észre, hogy O.J. felpattan mögött és hátulról lelövi. Pontosan gerincen találja.

 

Zárójelenet.

Fürészes Fog magatehetetlen, tolókocsihoz kötözött roncs. Csak a feje mozog valamennyire.

O.J. kiskanállal eteti, majd alig várja, hogy a szomszéd fotelben ülô új

barátjának az ölébe huppanjon. Így kezdenek el szeretkezni, és O.J. ugyanúgy üvölt, mint amikor Fûrészes Foggal csinálta. Operalemez szól, forradalmi kórus a Borisz Godunovból, de O.J. azt is túlüvölti....

 

Vége

 

 

 

 

vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Eddig 3 hozzászólás érkezett.
Új írásához regisztrálj, vagy lépj be a jobb oldalon.


1. Göbölyös N. László   (#1309)

2008. június 17. 07:55

Az biztos, hogy a közönség külön poén lenne, csak hüledeznének, mint annak idején az Utolsó tangón, vagy az Emmanuelle-en. Persze kellene valaki, aki O.J. Fúria szerepére vállalkozna.

Válasz Flórián Ilona hozzászólására (#1216).

 


2. Göbölyös N. László   (#459)

2008. május 19. 03:22

Tudom, hogy agyrém, és lehet, hogy nem is lehetne leforgatni - csak bels? film lehetne. Azért örülök, hogy tetszik!

Válasz Sz. S. Péter hozzászólására (#442).

 


3. Sz. S. Péter   (#442)

2008. május 18. 23:36

Hát ha erre találsz filmrendez?t akkor az önmagában is csoda. Mondjuk nekem tetszik :-))