vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

Műfaj: SzakirodalomCimkék: elmélkedés

I. Fejezet Általános rendelkezések Értelmező rendelkezések 2. § E törvény alkalmazásában: e) Fogyasztó: az a személy, aki - gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül - árut vesz, rendel, kap

1997. évi CLV. törvény     a fogyasztóvédelemről

ELSŐ RÉSZ

ÁLTALÁNOS ÉS A FOGYASZTÓI ÉRDEKVÉDELMET BIZTOSÍTÓ RENDELKEZÉSEK

I. Fejezet

Általános rendelkezések

Értelmező rendelkezések              

2. § E törvény alkalmazásában:

e) Fogyasztó: az a személy, aki - gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül - árut vesz, rendel, kap, használ, illetve akinek a részére a szolgáltatást végzik, továbbá, aki az áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje.

 

Amikor a vállalkozó, elköveti a jogtalan Áfa visszaigénylés, szinte ,,bocsánatos” vétségét, a következő zajlik.

Az én szakmai területemen.

Helyszín egy bolt.

Vevő, (nem fogyasztó!) vásárol, ,,Bivalylegeltető Kft.” részére, egy a vállalkozás profiljába, igazán nem tartozó, működéséhez nem szükségszerű tárgyi berendezést.

Nevezzük a berendezést szilárd tüzelésű kandallónak.

Vele van barátja, aki a berendezést használni fogja.

Persze nem, a Kft. telephelyén!

Ő, az otthonában fogja használni, aminek a címe köszönő viszonyban sincs, földrajzilag, a Vevő telephelyével.

És jön a baj.

A kiválasztott berendezéssel valami hiba van. Tegyük fel, a vizsgálatot végző, kötelezett (szerviz) megállapítja a helyszínen, a berendezést használó tevékeny részesedését a hiba kialakulásában.

Ezt nevezzük ,,nem rendeltetésszerű használat”-nak.

Az eladó, és vevő közötti ,,fogyasztói” szerződés létrejöttét a vevő, a vásárlás színhelyén kiállított, blokk, vagy számla eredeti példányának bemutatásával kell, igazolja!

Az meg ott ,,sasol” a Kft. könyvelőjének, pedánsan nyilvántartott lekönyvelt számlái között!

Pech.

Mit tehet a magamfajta egyszerű szervizes?

Ír egy meleghangú levelet a Kft. vezetőjének.

Ebben megkéri, hogy ugyan adjon, már ami panaszosunk részére egy, vásárlási blokkot, vagy számlát.

Ezzel a mi panaszosunk Fogyasztóvá válhat. Így akkor én, mint a jótállásra kötelezett teljes intézkedési jogkörrel ,,felkent” megbízottja tudom biztosítani a következőt.

A fogyasztói jogállásából eredő kedvezményezettségét!!!

Ehhez viszont fogyasztóvá kell válnia.

Hogy ilyen esetben ettől a ponttól, a barátság meddig tart a tényleges használó, amúgy az árút finanszírozó, valószínűleg a visszaigényelt áfa összegből mit sem látó, illetve a Kft. tulaja között?

Nem tudom.

Egy biztos, ezen a ponton a reklamáció, felénk intézett követelései egycsapásra megszakadnak

 

Történt bármely, év valamely időszakában.

De ez talán nem is fontos.

 

vissza a főoldalraajánlom ezt a cikket

Még nem érkezett hozzászólás.
Új írásához regisztrálj, vagy lépj be a jobb oldalon.