bobita születik
Dátum: 2009. augusztus 21. 19:25Műfaj: NovellaCimkék: szavak |
Nem volt szebb a tavasz mint máskor , csak furcsa várakozással telibb. A harangok messzire vitték örömét és fájdalmát. A kis falu csendesen élte a hétköznapokat.
Nem volt szebb a tavasz, mint máskor, csak várakozással telibb.
Már ezerszer elgondolta, hogy viszi be asszonyát a szülőotthonba .A kis falu csendesen élte a hétköznapokat. Április közepe, a ganéhordás ideje volt a nép nyelvén. A tél megóvta a magokat a fagytól, most a ráterített húsos trágyától újult erőre kap a szántóföld.. A száraz rögöknek a böjti szelek elsimították a hosszú kemény hidegtől megkeményedett barázdáit. A Tisza kényelmesen folydogált medrében, éppen csak annyira emelkedett meg a háta, hogy a töltéseken meg- megállva még biztonságosan lehetett jósolgatni , hogyan gondolja vajon idén tavasszal a további útját. A természet a gazdákat nem hagyta dolog nélkül, ő most mégis messzire elkalandozott a jószágoktól, növényektől. Tekintetével megsimogatta őket, elvégezte a házkörüli teendőit is, de lelke hónapok óta furcsa izgalommal volt terhes. Már lassan egy évtizede várta ezt a napot. Mindig is szerette a gyerekeket, hiszen népes családban nőtt fel és szüleit idesapámnak és idesanyámnak szólította az ősi gyermeki tisztelet szavaival. Vajon ki az , akire ennyire nagyon vár? Ki érkezik meg végre házába, kezei közé , az üres lelkébe? Ki lesz az, aki neki fogja mondani : idesapám. Kisostort font szabadidejében, és elképzelte a göndör hajú fiúgyermeke hogy fogja kergetni az aprójószágokat a baromfiudvarban. Bőrszíjat vágott egy kis rézcsengőre, hogy a kisbárányka, meg egy kiscsikó vele együtt nőhessen fel. Nem fogja levenni róla egy pillanatra sem a tekintetét, hiszen azóta szerette, mióta vágyott rá, mióta megházasodott, mióta a faluban már rajtuk kívül lassan mindenki lemondott arról, hogy ők is valaha családos emberek legyenek. Faluhelyt gyermek nélkül nincs család, ezt nem hitte másként ő sem. Törékeny kis asszonykája többször került áldott állapotba, de a jó isten valahogy mindig levette róluk ezt az áldást . Régen nem fohászkodott már istenéhez, nem mormolt imát, most a gyermeket kérte, legyen ő erős, legyen neki ereje erre a világra jönni . Jó apja lesz, tudta. Majd egy keddi napon a bábaasszony elindította őket a szülőotthonba. -Menj haza , holnap pedig, mire megjössz, már ketten leszünk- búcsúzott el tőle felesége. Hiába leste az orvos tekintetét, nem olvasott ki belőle semmit, csak bólogatással nyugtázták, bizony még holnapig várnia kell. Hazament és csak a kegyetlenül lassan vánszorgó idővel kellett viaskodnia. Fogta a rossz vödröt, meszelőt és hozzáfogott a szobájuk kimeszeléséhez. Másnapra hófehér tisztaság, rend és frissesség vette körül, és már a vállfák között matatott öltönynadrágja után. Elfelejtett reggelizni is. Gyorsan megette a sietve megkent kenyerét, és kitolta biciklijét a ház elé. - Apa lettem az éjszaka !- ezt hamarosan meg is láthatja az udvar, a ház, az egész világ ! A szülőotthon a szomszédos faluban volt. Azt sem tudta, hogy ért oda. Bár a fertőtlenítő szúrós szagától és a fehér köpenytől mindig is irtózott, most alig várta, hogy a kisablaknál megjelenjen a nővér Illendően bemutatkozott és várta a kis csomag érkezését. Az ablak , amin átlátott , ragyogott, mint egy tükör .Magát látta benne. Szőke hajfürtje zöld szemébe hullt, mire elsimította, már a kis pólyában békésen szuszogótól rózsaszínné változott előtte a világ. -Kislánya született, a felesége is jól van, nagyon várja magát. -Kislányom született?- suhant át benne az első gondolat, de rögtön sietve jött a második, amibe hosszasan bele is merült. -Majd fiúként fogom felnevelni- de ezt már a tétova ölelésből kibontakozva suttogta elnézően asszonya felé, aki kutatta tekintetében a csalódást, de annak szikrányi nyomával sem találkozott.
– Adjunk hálát ,hogy egészséges , hiszen ez a legfontosabb . Hogy ért haza a Tisza-töltésen, arra sokáig csak úgy emlékezett, hogy nadrágja szélét nyaldosta a Tisza, fújt a szél, és a bicikli kormányába kapaszkodott, hogy ne repüljön el a boldogságtól, a régen várt örömtől ,a határtalan megnyugvástól. Aztán persze minden szavát betartotta. A kis ostor mellé még lett aztán sok-sok vásárfia, de valahogy egyetlen egy babára sem emlékszem. Emlékszem viszont arra a pillanatra, mikor első fiú unokáját a kezében tartotta. Mintha egy pillanatra újra látta volna magát ott a falusi szülőotthonban, mikor egy szőke hajfürtöt elsimított a szeméből, csak most egy hálás könnycsepp után kapott, majd egy halk sóhaj szállt el a szobában. Rajtam kívül senki sem érezte akkor jobban, milyen édesek a fájdalom könnyei. A kiscsengő most nem vigyázza már a kiscsikót, de megszólal minden karácsony este. A bőrszíj rajta repedezett, a réz aranyló zöld színűre változott, mint amilyen zöld édesapám szeme volt.
Eddig 43 hozzászólás érkezett.
Új írásához regisztrálj, vagy lépj be a jobb oldalon.
1. bobita (#12502) | 2009. szeptember 04. 10:44 |
a kaktuszokról tudjuk, ők csak a tüskéivel tudnak szúrni, míg mások a szavakkal bánnak tüske-módjára, hagyjuk meg nekik ezt az élvezetet, ha már mást nem találnak maguknak, én szeretettel várom a kaktusz virágát, mert eddig csak a rinyáját adta, hajrá kaktusz,borulj virágba,mint anno, mikor ismeretlenül vezetted a slágerlistát, | |
| |
2. kercerece (#12473) | 2009. szeptember 03. 07:52 |
T Kaktusz! Így ismeretlenűl megkérdezném, hogy lehet valakit elüldözni egy lapról, ha nem akar menni? Emma | |
Válasz kaktusz hozzászólására (#12429). |
|
3. bobita (#12457) | 2009. szeptember 02. 16:01 |
persze, értem, megér egy tanulmányt mindenki élete, köszönöm, hogy elmondtad itt a nyílt színen, megvallom őszintén kicsit jó is, hogy elterelődött a téma,amit tovább már értelmetlen lenne feszegetni, jó munkát, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12452). |
|
4. bobita (#12448) | 2009. szeptember 02. 14:56 |
janó nekem is elárulod ? melyik régi társadalmi problémát közelíted ? a társ. mobilitás: migráció,szegregáció valamint az egyén újraképzésének, azaz az ötvenéves munkanélküli tanárnak államilag támogatott átképződésének könyvelővé, és/vagy kitelepülő pohárszedővé avanzsálódásának szociológiai és szociálpszichológiai vetületét ? | |
| |
5. bobita (#12435) | 2009. szeptember 02. 13:48 |
janó, tudom kik azok akik egyessel torolták meg, a mondataimat, csak abban különbözünk, míg én névvel és nyilvánosan tettem, addig ők sunyin, alattomosan az általad felvázolt (olvass vissza) indulataik alapján, nem fogok bizonygatni, hogy nem voltam sértő,mert a hsz-t levették,ezzel elismerik, nem merik vállalni amit írok,mert igaz, egyébként miért törölték? érzékenységre hivatkozol ?nézz a szemembe, igen érzékeny vagyok, mégsem érdekelnek a sunyi alakok, jobb túllépni a témán, és örülni az egyeseknek is, legalább rendbe teszik a lelkiismeretüket, mi csak segítettünk az elesetteken, nyugi, túl vannak tárgyalva a dolgok, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12433). |
|
6. bobita (#12418) | 2009. szeptember 02. 07:25 |
sziasztok srácok! szép reggelre ébredtem én is, verseimen torolnak, ejnye-bejnye, | |
| |
7. Nem Tom (#12414) | 2009. szeptember 02. 01:27 |
Madonna mia! Nekem 11 írásomat jelölt meg egyessel. Még szerencse, hogy nincs gyanúsítottam. Tamás Bobi gondolkozz el kikhez szóltál és mit.Én is elgondolkodom, és a kettő összeadva kiad egy metszéspontot. Ja, de én még tudok valakit, aki szintén így járt. Ebből már kijön egy igazi háromszögelés, és az arany csillag neve is. Persze van egy másik, és halálpontos módszer is. Ami nem feltételezésen alapul. Tamás | |
Válasz Nem Tom hozzászólására (#12413). |
|
8. Nem Tom (#12413) | 2009. szeptember 02. 01:07 |
Szia Bobi! Ne búsulj az egyesekért, mert tőlem ötöst kaptál, csak sajna öt részre el kellett osztanom. Szerintem biztos,hogy a többiek is így jártak.Egyébként **** ügy, és jellemtelenség. Tamás | |
Válasz bobita hozzászólására (#12396). |
|
9. Nem Tom (#12412) | 2009. szeptember 02. 00:43 |
Szia Janó! Ehhez még azért hozzászólok. Az informátorod tévedett, én nem virtuskodtam soha.Igen, ismerem a lapot, mert amikor a Veronaival volt az a kis rock and roll -om, erről a lapról másoltam ki neki néhány őt érintő kritikát. Meg is lett az eredménye.:-)Egyébként nem sok olyan kritikámat láthattál amihez nem írtam oda a nevemet.Más: sajnos még mindig nem én vagyok Nyehi azokkal kobaltos szemeivel. Habár nekem is mondták már, hogy nézd a szemét, de az is lehet, hogy ezt másra érették Tamás. | |
Válasz Janó hozzászólására (#12387). |
|
10. bobita (#12396) | 2009. szeptember 01. 20:48 |
kedves nyehőce,megnyugtatlak nem veszem zokon a leminősítéseket ,megszoktam már,hogy megosztó személyiség vagyok, vagy szeretnek,vagy utálnak, szürke nem lehetek, jobb,ha tudom itt is mi a pálya, inkább egyes, mint semmi,vagy egy gyenge savanyú, érted remélem,a kukkolókat meg szeretem, csak nem tartom őket etikus embereknek, ennyi, | |
| |
11. bobita (#12384) | 2009. szeptember 01. 20:02 |
na ja, könnyebb egyest nyomni, oszt le van tudva? micsoda? hogy is nevezted a kritikus megszólalókat "kezdetben"? rosszindulatúaknak, majd megismerted őket és rájöttél , igen hasznosak, mert a magam tükre,és a jóbarátom tükre torzíthat, de az övé sosem hazudik nekem, nem áll érdekében,most kérdezem ismét , ki a rosszindulatú itt?leminősítenek utólag,mert kritizáltam?ketten álltok velem szóba , fiúk, köszönöm szépen, kedvesek vagytok, igazán, hálás vagyok, kértek egy ötöst? | |
| |
12. bobita (#12380) | 2009. szeptember 01. 18:48 |
a felkavarom c. második napja vár , szerinted gyűlni fognak a kritikusok? jön a tv? melyik rádió fogja bemondani? meghívják a virtusról a szakértőket? egy versemet még nem "átlagoltak" le, de reggelre le lesz az is, tűzbe vele! van egy kis tüzed nem tom? tényleg rá kell gyújtanom? | |
| |
13. Nem Tom (#12379) | 2009. szeptember 01. 18:21 |
szassz Bobi! Nem voltam rest, és kiszámoltam az átlagod alapján a jegyeidet ( nem csak itt). Persze több variácíó is lehet, de az egyesek benne vannak.Az, hogy eddig ezzel vezetted a listát az csak egy fikció volt.Ámbár lehet, hogy a következőnél 1-es átlagot fogsz kapni, és még mindig első leszel, lehet azt csak megerősíti azt a mondást, hogy egyél sz....t milliárdnyi légy ritkán téved.( Bocs trivi-ért) Tamás | |
Válasz bobita hozzászólására (#12353). |
|
14. Nem Tom (#12378) | 2009. szeptember 01. 18:15 |
Örülök, hogy pontról pontra kiálltál a véleményed mellett.Válasz nélkül is mindenre választ kaptam.De látom Nyehi is így járt.Minden felvetésére válaszoltál.Ahogy írta vállaltad a konfrontációt,de legalább megtudtuk, hogy szép vagy stb.. ez is valami.A műveimmel kapcsolatban, most az egyszer igazad van, pénzért veszem őket, sőt a hsz-eket is megint mással iratom szintén pénzért. Tamás | |
Válasz Janó hozzászólására (#12352). |
|
15. bobita (#12353) | 2009. szeptember 01. 07:58 |
Janó! konkrét példát hoztam, kértem vitassuk meg, megismertem a véleményed, te is az enyémet,egyébnek helye nincs, de lehet a lerágott csontot szopogatni, én azt azokra bíznám, akik esetleg elolvasták ugyan miről diskurálunk, de nem szóltak hozzá, pedig itt írnak régen és nem is kis mennyiségben, a pillanat akkor történelmi,ha a helyzet is az, ha nem csak a szavakat koptattuk volna, az meglátszana azon, hogy a most hallgatók is esetleg megszólaltak volna, sebaj, hozzászólni néha nehezebb,mint hallgatni,tudod, ne szólj szám, nem fáj a versemnek, máris kapok szépen egyre több egyest,kettest,hármast, azaz beindult a figyelem,persze indoklás nélkül,csak sunyiban, szóval semmi sem változik,ezen mit konstruáljak? | |
| |
16. Nem Tom (#12348) | 2009. szeptember 01. 00:58 |
Na végre egy tiszta és nem félreérthető kritika tőled...( persze azt is mondhatnád, hogy megint csak képzelem,hogy rólam írtál,amiben persze igazad is lehetne, ha akkoriban vagy ötven embert zártak volna ki.) Tehát: "Természetesen, azok akik kíméletlenül rombolnak és élvezkednek csupán, hogy mások örömét elronthassák, minimum a kizárást (mivel az akasztás kizárt) vívják ki viselkedésükkel." ..."így ebéd után...már elnézőbb vagyok." Szóval ez klassz, végre letetted a garast, egy icipici baj azért van ezzel.Te mindig azt hangsúlyozod nem kevered össze az alkotót, az alkotással.Akkor én most alkotás vagyok? Tamás | |
Válasz Janó hozzászólására (#12307). |
|
17. bobita (#12342) | 2009. augusztus 31. 22:56 |
most meg elmentem kötelet áztatni gerzsonnak,mert olyan balfék volt, hogy elmulasztotta,mielőtt ráállt volna a hokk end lire, tali a próza-alapon, de lehet már csak holnap,mert ma még vérem veszi egy debrói kritikus denevér, csáááááááá janó, | |
| |
18. bobita (#12341) | 2009. augusztus 31. 22:45 |
hajajjjjjjjjjjjj, janó, nem figyuztál rám, én nem írtam szem.zavarról, ejnye!a cs.dr pedig éppen ellenpélda volt, de felejtsed el, ötlet? javaslat? hát ahogy elnézem, nem nagyon tudok a te fejeddel gondolkodni, ugye nem haragszol meg ezért? | |
| |
19. bobita (#12335) | 2009. augusztus 31. 21:40 |
janó, én ugyan nem szeretném az adatforgalmadat nyilvánosan növelni, álregeken sem szeretek közlekedni,mint itt sokan, mondom ismét, nekem egy a tanulság jelenleg, az egypercesek nem más, mint álirodalmi oldal, egymás kedvére tetszelgő magányosok rehabilitációs célú ventilláló klubja, csernus nem merülhet itt fel,mint doki, mert róla köztudott,hogy kíméletlenül legyalulja a beteg személyiséget, itt pontosan az ellenkezője zajlik, azt ápoljuk,amiért idejöttünk, ez a baj janó, nem attól gyógyulunk,hogy írunk, attól leszünk egészségesek, ha kritikussá válunk egymással szemben,ez a fejlődés,ha követed a saját utadat sok ember fog írni,mert neked tetszik,de stagnálni fognak, majd leépülnek -hidd el nekem, ennyit a lélektan és az alkotás viszonyáról, csak dióhéjban, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12328). |
|
20. bobita (#12326) | 2009. augusztus 31. 18:26 |
most igazat kell adjak nem tomnak, aki valószínű már tudta előre , tőled itt sokan azt várják,aminek megfelelsz, méltatsz,biztatsz,ahogy el is ismered,szeretetből,nagy meleg szívedtől nem tudsz függetlenedni alkotótól és alkotástól,azaz néha igen,csípni tudsz max,de a ha "silányságba" ütközöl,azt inkább átugrod, fő a békesség, ok, legyen, tedd,amit tenned kell, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12318). |
|
21. bobita (#12281) | 2009. augusztus 29. 18:57 |
még mindig olvasható az a hsz: hogy értetleneknek no comment ! aug.23. 16:33 ha valaki nem tudná miről is és miért is folyik itt az elmélkedés, ez volt az apropó, az , hogy ki írta kinek,nem is lényeges, mert most nem arról van szó, hanem janó szavával élve "jelenségről" miszerint sorba törlődnek a negatív kritikáim, az enyémek, és kérdéssel fordultam janóhoz, ő mit szól ehhez, na, aki be akar kapcsolódni a vitába, annak előre szólok, itt sértődésnek helye nincs, tiszteletből beszélgetünk, úriember és hölgyek módjára, és nem háborúzunk, hanem elmélkedünk, együtt, közösen, | |
| |
22. bobita (#12280) | 2009. augusztus 29. 18:41 |
én nem tudom, majd ő válaszol, viszont nagy nyomás és teher lehet itt az általad leírtaknak megfelelni, itt zárul a kör, egyébként én is janóban látom azt a személyt,aki igenis tolhatná harsányabban a szemünk elé a negatív és elmarasztaló szavakat is, mert szerintem azon túl, hogy sokan személyesen ismerhetik és baráti viszonyban állnak vele, a versei azért magukért beszélnek,bocsánat janó, ne vedd személyeskedésnek a beszélgetést, mentségemre szolgáljon, minden nyilvános és általad követhető, | |
Válasz Nem Tom hozzászólására (#12279). |
|
23. Nem Tom (#12279) | 2009. augusztus 29. 17:47 |
T. Bobi, és Janó! Janótól soha nem fogsz kapni egy konkrét álllásfoglalást, mert ő túl jó ember ahhoz, hogy valakit is úgymond megbántson. Kerüli a konfrontációt.Inkább hosszadalmas és cirkalmas sorokkal dagonyázza a semmit.Tudod, hoztam is meg nem is.De tegyél egy próbát, kérj tőle egy igent, vagy egy nemet valamire ( minthogy már kérted is, de a válasz csak egy maszat volt), nem viszi rá a lélek hogy állástfoglaljon.DE azért arra igen, hogy megsértődjön.Én magam részéről tisztelem a mérhetetlen toleranciája miatt,de nem biztos, hogy mindig az a jó.Kevesebbre becsüli magát , mint ami. Nem kellene neki osztályon aluli műveket magasztalni, de ha úgy érzi, hogy jó ami rossz akkor én őt nem ismerem Tamás | |
Válasz bobita hozzászólására (#12272). |
|
24. bobita (#12272) | 2009. augusztus 29. 13:09 |
mi mást várhatnék, mint konkrét választ és állásfoglalást? | |
Válasz Nem Tom hozzászólására (#12269). |
|
25. Nem Tom (#12269) | 2009. augusztus 29. 06:17 |
Naív vagy Bobi! Miért vársz konkrét választ, vagy állásfoglalást? Olyan ez mintha egy oroszkrémtortát rendeltél volna,sok habbal gazdagon díszitve.Igazságtalan vagy az alkotóhoz.Joga van feltenni, és joga van levenni is a "műveit".Egyébként pedig nézd meg az írásait,mindenhol ott vannak a hsz-ek nagy része,de valahogy főleg azok amit ő írt.Én is a legeslegesjobban a saját kritikámat bírom. Tamás | |
Válasz bobita hozzászólására (#12218). |
|
26. bobita (#12266) | 2009. augusztus 28. 20:00 |
bobita azt üzeni, köszöni "bárki" nevében:) | |
Válasz Janó hozzászólására (#12264). |
|
27. bobita (#12249) | 2009. augusztus 28. 16:47 |
a kritikus megszólalók zöme nem költő vagy író, hanem éles eszű olvasó,általában az irodalomtudományok területéről érkeznek és meglehet egy verset sem írtak,vagy könyvet sem, vannak kezdők és amatőrök köztük is, de abban biztos lehetsz, kellő elméleti háttér nélkül nem írnának hsz-t, ugyanis a mundér becsülete őket is kötelezi, bár kötekedőnek tartják őket,szerintem hasznos a tevékenységük, nem kellene kizárni őket az egypercesekről a hsz-ek törlésével, nem engedélyezésével,mert az már maga egy tanulság,beindult az önkritika, az meg nem szégyen, | |
| |
28. bobita (#12246) | 2009. augusztus 28. 16:23 |
ha bárkitől itt műértő elemzést kapsz, azt illik megköszönni, akármilyen tartalmú,ezen az oldalon magát a megírást is körbe köszöntik,azért nem jár köszönet,hisz az maga az alkotói öröm,már zsebben van,a műértő elemző nem azt tartja szem előtt, ki mit vár el tőle, hanem a művet tartalmilag és formailag elemzi, esetleg összeveti a már olvasottakkal, így összegez, súlyos hiba azt tartani a kritikáról,hogy a művek népszerűségéről ad képet, valamint,hogy majd a kortárs irodalom megkritizálja az itt-ott írókat, tévedsz, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12235). |
|
29. bobita (#12218) | 2009. augusztus 28. 08:53 |
janó,képzeld írtak bobitának címmel egy verset, de visszavonta az alkotó, mert negatívan vélelmezték, mi a tisztességes? vélelmezni,vagy visszavonni,? várom a választ, | |
Válasz Janó hozzászólására (#12101). |
|
30. bobita (#12106) | 2009. augusztus 24. 17:57 |
igen , most elismerem, én adtam a botot a janó kezébe, nem számítottam arra,hogy használja, de helyén volt a humora,meg az is amit írt, úgyhogy nyugi van, | |
| |
31. kercerece (#12105) | 2009. augusztus 24. 17:39 |
Tetszett a kontra rekontra! | |
Válasz Janó hozzászólására (#12101). |
|
32. bobita (#12097) | 2009. augusztus 24. 15:14 |
igen a jobbik felem a jó fej ,:) | |
Válasz Janó hozzászólására (#12086). |
|
33. bobita (#12096) | 2009. augusztus 24. 15:11 |
a kérés felesleges, élét érezted meg csak annak amit írtam, de megnyugtatlak ,ezek szavak, nem kardot rántottam, csak tollat ragadtam, | |
| |
34. Jocc36 (#12061) | 2009. augusztus 24. 02:00 |
Akkor Te sehol mert januárban mindent töröltem itt.. héjj a bobiták ilyenkor aludni szoktak ám..:) | |
Válasz bobita hozzászólására (#12058). |
|
35. bobita (#12058) | 2009. augusztus 24. 01:04 |
hol olvashattalak régebben? tudod én csak július óta nézegetem itt a cikkeket, verseket, | |
Válasz Jocc36 hozzászólására (#12045). |
|
36. Jocc36 (#12045) | 2009. augusztus 23. 18:21 |
Ahogy gondolod, igaz régebben én is írogattam novellákat is, de azért nekem akkor is tetszik ez | |
Válasz bobita hozzászólására (#12038). |
|
37. Jocc36 (#12044) | 2009. augusztus 23. 18:10 |
Hhh, mán megint Teee?? :) | |
| |
38. bobita (#12039) | 2009. augusztus 23. 15:30 |
gratulálok , hogy hallod ostorként pattog az a valami, persze ha magamat ostorozom néha még rímelek is, | |
| |
39. bobita (#12038) | 2009. augusztus 23. 15:17 |
tudod jocó,olvasgattam itt az elbeszéléseket, némelyik "elkövetőjének" már könyve is jelent meg,nosza mondom, ilyeneket én is tudok, hiszen én is kijártam a nyolc általánost és olvastam a Kincskeresőt is, szóval, nem jár gratuláció,mert bosszúból írtam,amiért nekem még nincs saját könyvem,legyen már akkor legalább egy saját novellám, na lett, íme, lehet égbe magasztalni, lehúzni, de szerintem felesleges,mert ilyet azért illik írni itt bárkinek, | |
Válasz Jocc36 hozzászólására (#12030). |
|
40. kercerece (#12033) | 2009. augusztus 23. 12:21 |
Jocc, ha lúd legyen kövér, írjál még egy "d-t" valahová. | |
Válasz Jocc36 hozzászólására (#12031). |
|
41. Jocc36 (#12031) | 2009. augusztus 23. 11:45 |
Áááá "enged meg..." | |
Válasz Jocc36 hozzászólására (#12030). |
|
42. Jocc36 (#12030) | 2009. augusztus 23. 11:44 |
Szia Bobi, eged meg kérlek hogy gratuláljak írásodhoz, rövid ugyan de pillanatok alatt bevezettél a történetedbe.. | |
| |
43. kercerece (#12028) | 2009. augusztus 23. 11:04 |
Nahát Bobi, ezt nem gondoltam volna rólad.Neked szíved is van? Eddig szinte csak az ostorpattogást hallottuk.:-))) Gratulálok tetszik ahogy megírtad. | |
| |